tisdag 6 november 2012

I like to move it move it!!!!

Då det inte riktigt håller i längden att bo i min lägenhet, så jag har jag idag varit på en lägenhetsvisning, ska på en till imorgon! 
Samtidigt som det är kul att flytta så är det ju också endel jobb med det, så det känns ju lite tråkigt. Får ju bara hoppas på att det blir bättre dit jag flyttar, för det funkar ju inte riktigt heller att flytta en gång i halvåret ;)
Den jag kollade på idag ligger på Norrmalm med ungefär 5 min promenad till jobbet, och inte alls långt från stan, lite billigare hyra, plus en stor balkong! Det enda negativa egentligen är att den till skillnad från min nuvarande inte är nyrenoverad, och att den ligger på 3:e våning!
Den jag ska kolla på imorgon ligger på Bergsäter, med ungefär 20 min promenadväg till jobb (fast med läskig väg) så ingen jag kommer vilja gå när det är mörkt ute!
Den ligger på första våning och hyran är mycket billigare än den jag har nu, skiljer nog nästan 1000 kr! 
Så vi får väll se, men just nu känns det som att den på Norrmalm hägrar lite mer!
Just för att det är ett så fint och bra område med..
Men vi får väll se imorgon :)

Då min lägenhet egentligen inte riktigt är anpassad för att vara en lägenhet, väldigt kallt på golven osv.. ingen värmekälla på toaletten + mögel i sovrummet, så är Willhem som är min hyresägare snälla att ge mig lite förtur till en lägenhet!

Lägenheten på Norrmalm såg helt okej ut, men vaktmästarinnan sa att det inte brukar vara några problem att få tapeter och färg från dom, å göra det jobbet själv om man skulle vilja! Vilket jag nog vill isf, då sovrummet hade en brun fondvägg, vilket inte riktigt rimmar ihop med mig, då jag inte alls är förtjust i just brunt ;)  Så det hoppas jag att dom isf är snälla å ger mig, ifall jag bestämmer mig för att ta den! Kan även va fint med lite fondväggar så hela rummen inte blir helt vita! men vi får väll se sen, får ta det snacket efter att jag har bestämt mig :)

2 kommentarer:

  1. Ska bli spännande att se din nya lägenhet :) kram Suss

    SvaraRadera
  2. ja det ska bli spännande att flytta dit med :) jobbigt att flytta igen bara, men hoppas att det är sista gången på ett tag som jag ska flytta :) det dröjer ju inte så länge innan både du och pappa får se den!!
    kram

    SvaraRadera